יום שישי, 7 בנובמבר 2008

סוהא - אמנות הנוכחות



הסו-הא היא אמנות התנועה העתיקה ביותר בעולם. מקורה במנזרים שבין טיבט למונגוליה והיא עוסקת בחיפוש אחר ההרמוניה האנושית. הידע הרב שהסו-הא אוצרת בתוכה היה סגור אלפי שנים בתוך מנזרים מבודדים במזרח הרחוק. בעולם המערבי הוא נודע לבודדים רק בשנים האחרונות.

הפילוסופיה של תרגול פיזי טוענת שאפשר להגיע לכל ההבנות והשינויים בעזרת תנועתיות ונשימה. הקיום שלנו מורכב ממשולש שבו כל צלע מייצגת צד אחר: הרגשי, השכלי וגופני. ברגע שאנחנו מצליחים לשנות את מצב אחת הצלעות, ישתנו גם שתי הצלעות אחרות.

מפתחי הסו-הא גרסו שבקיומו של האדם ישנו מכלול של שמונה שדות: משפחה, מערכות יחסים, קהילה, גוף, רוח, כספים, קריירה וחברים. ברגע שמשפיעים על שדה אחד, יושפעו בהכרח גם יתר השדות. כך שהעבודה על הגוף היא עבודה על כל המכלול הקיומי שלנו.

על הסדנאות
האימונים מורכבים מתרגול נשימות בשילוב עם תרגילי גוף, מה שמזכיר קצת במבט ראשון את היוגה, אבל במבט שני נראה לגמרי שונה. תוך כדי השיעורים מקיים דרור (מורה הסו-הא) שיחות רבות עם תלמידיו במטרה לסייע להם להתחבר אל הסו-הא.

לפרטים והרשמה לסדנת ריקוד מודעות החוקים שתהיה ביום שישי, 28.11.2008, “הפגודה” בכניסה לכפר איזון, שדות ים אפשר להכנס לאתר

קבצי וידאו של סוהא מסדנאות קודמות אפשר למצוא כאן
וגם כאן